Feedback geven tips
Frisse feedback geven tips voor iedereen die op zoek is naar tips om zijn communicatie met anderen te verbeteren.
Frisse feedback geven tips voor iedereen die op zoek is naar tips om zijn communicatie met anderen te verbeteren.
Like onze pagina op Facebook en laat je inspireren door slimme tijdwinst tips.
Laat je maximaal 2x per maand inspireren met slimme time-management tips voor een druk én leuk (werk)leven:
Maximaal 2x per maand. Geen spam, beloofd!
Onze 1-daagse trainingen
september
(Vrijdag) 09:00 - 16:00
BCN Utrecht CS
Catharijnesingel 48 3511 GC UTRECHT
TIJDwinst.com
Volg in een kleine groep van maximaal 8 deelnemers de training via Zoom videoconferencing. . .
(Vrijdag) 09:00 - 16:00
Online via een interactieve video conferencing
TIJDwinst.com
oktober
(Donderdag) 09:00 - 16:00
BCN Rotterdam
Barbizonlaan 25 2908 MB CAPELLE AAN DE IJSSEL
TIJDwinst.com
(Donderdag) 09:00 - 16:00
TIJDwinst.com
november
Volg in een kleine groep van maximaal 8 deelnemers de training via Zoom videoconferencing. . .
(Vrijdag) 09:00 - 16:00
Online via een interactieve video conferencing
TIJDwinst.com
(Vrijdag) 09:00 - 16:00
BCN Utrecht CS
Catharijnesingel 48 3511 GC UTRECHT
TIJDwinst.com
december
(Vrijdag) 09:00 - 16:00
BCN Rotterdam
Barbizonlaan 25 2908 MB CAPELLE AAN DE IJSSEL
TIJDwinst.com
(Vrijdag) 09:00 - 16:00
TIJDwinst.com
Lees alles over onze populaire 1-daagse open trainingen bij jou in de buurt
Een training bij jullie op locatie samen met je collega’s
Bel ons, we helpen je graag verder:
Of mail ons je vraag: info@tijdwinst.com
* Vanuit België: 0031 85 – 06 510 19
Maandag t/m vrijdag • 08:00 tot 20:00 uur
Vertel ons vrijblijvend over de uitdagingen waarmee jullie te maken hebben.
Vraag een voorstel aan en laat je verrassen door onze aanpak.
Laat je maximaal 2x per maand inspireren met slimme tips voor een druk én leuk (werk)leven:
Maximaal 2x per maand.
Geen spam, beloofd!
Krachtige feedback geven? Een zelfverzekerde houding is belangrijk! (5 tips)
/in Zelfvertrouwen/door Redactie Feedbackgeven.nlKrachtige feedback is feedback die duidelijk verwoord is én zelfverzekerd overkomt. Want als iemand met zijn blik naar de grond mompelt “Het zou goed zijn als je dit voortaan anders aanpakt”, dan is de kans klein dat de ander daar ook echt gehoor aan geeft. Een zelfverzekerde houding is dus een must. En het is […]
Help je onzekere collega zijn eigenwaarde vergroten in 4 stappen!
/in Zelfvertrouwen/door Redactie Feedbackgeven.nlEen verslagen blik na negatieve feedback. Andere mensen over zich heen laten lopen. En uitspraken als “Ik kan het niet” zodra een nieuw project op de planning staat. Het is je al vaker opgevallen bij je collega dat hij niet heel stevig in zijn schoenen staat. Je wilt het onderwerp bespreekbaar maken en hem op […]
Pijnlijke boodschap brengen? Kort en bondig communiceren
/in Kritiek geven/door Redactie Feedbackgeven.nlAllerlei doekjes winden om wat je eigenlijk wilt zeggen? Het kan verleidelijk zijn, maar doe het toch liever niet. Als je niet to the point bent, kom je al snel onzeker over. Het lijkt alsof je je het spannend vindt om je punt te maken. Bovendien is de kans klein dat de ander uit het […]
Meer inlevingsvermogen voor je collega tonen? Probeer deze 5 dingen!
/in Assertieve relaties/door Redactie Feedbackgeven.nlBetere communicatie, betere samenwerking en betere gezamenlijke resultaten. Het zijn allemaal resultaten die je kunt behalen door meer inlevingsvermogen te tonen. Ja, ook als je het standpunt van je collega totaal niet begrijpt. Misschien wel juist dan. Hoe je dat doet, inlevingsvermogen tonen? Deze tips helpen je om je inleef- en luisterskills te verbeteren.
Affirmeren: dé (wetenschappelijk bewezen) tactiek voor succesvolle feedbackgesprekken
/in Assertief communiceren/door Redactie Feedbackgeven.nlFeedbackgesprekken zijn niet de makkelijkste om te voeren. Je hebt misschien van tevoren goed uitgedacht wat je wilt gaan zeggen. Maar hoe kun je voet bij stuk houden tijdens het gesprek, ook als de ander fel reageert, het niet met je eens is of juist gekwetst is door je feedback? Wetenschap laat zien dat een […]
Geef betere feedback dankzij reflectief luisteren (geen vragen, maar reflecties)
/in Feedback richtlijnen/door Redactie Feedbackgeven.nlLuisteren is de nr. 1 vaardigheid in gesprekken. Juist in lastige gesprekken die niet van een leien dakje gaan. En al helemaal als het probleem ‘m erin zit dat jij en de ander elkaar niet lijken te begrijpen. In zo’n geval kan een handig trucje helpen: reflectief luisteren. Oftewel: niet vragen of je het goed […]
Ik-ik-jij-methode: feedback geven zonder in de aanval te gaan
/in Assertief communiceren, Onze best gelezen artikelen/door Redactie Feedbackgeven.nlGoede feedback valt of staat bij de manier waarop je het brengt. Als jij je feedback goed opbouwt en netjes formuleert, ben je al een heel eind. Geen wijzende vingertjes of “Jij doet ook altijd…”-opmerkingen, maar wel feedback geven vanuit jezelf en met oog voor de ander. De ik-ik-jij-methode is de uitgelezen feedbackmethode waarmee je […]
Kritiek geven als leidinggevende: in 6 stappen negatieve feedback geven.
/in Kritiek geven/door Redactie Feedbackgeven.nlEen teamlid bakt er niets van. Aan jou de taak om hem aan te spreken op zijn gedrag. Maar hoe doe je dat, zonder hem te kwetsen of een defensieve reactie uit te lokken? Simpel: (1) geef een compliment. (2) Benoem het probleem. (3) Kom met be… Nieuwsgierig naar de overige stappen? Lees ze hier.
De confrontatie aangaan met collega’s, zo houd je het positief!
/in Opkomen voor jezelf/door Redactie Feedbackgeven.nlAl een tijdje wil je er iets van zeggen. Je collega klopt elke keer op vrijdagmiddag last-minute bij jou aan voor het schrijven van een nieuwsbrief. Daardoor zit je elke week tot half zeven op een nieuwsbrief te zwoegen die er halsoverkop uit moet. Niet je favoriete begin van het weekend! Maar hoe vertel je […]
Omgaan met weerstand op de werkvloer | In 4 stappen naar de juiste reactie!
/in Opkomen voor jezelf/door Redactie Feedbackgeven.nlWe willen allemaal het liefst dat collega’s direct enthousiast reageren op ons voorstel. Helaas is de realiteit soms anders. Je hebt vast weleens meegemaakt dat een collega weerstand voelt tegen jouw voorstel. Dat kan weerstand tegen verandering zijn, weerstand tegen een standpunt of weerstand tegen een nieuwe werkwijze. Frustrerend wel! Maar gelukkig hoeft het geen […]
Stop met jezelf wegcijferen. Je kunt niet iedereen tevreden houden
/in Assertief worden/door Redactie Feedbackgeven.nlJe bent in je leven al door flink wat brandende hoepels gesprongen. Om mensen tevreden te houden of om confrontaties te vermijden. Dat houd jij jezelf dan voor. People-pleasing noemen wij het. En het is onnodig, zeker wanneer je serieus genomen wil worden op de werkvloer of in de privésfeer. Maak jezelf daarom niet klein. […]
Respectvolle feedback leren geven met de 4 G’s feedbackmethode
/in Feedback richtlijnen, Onze best gelezen artikelen/door Redactie Feedbackgeven.nlBij 4G denk je misschien meteen aan je datanetwerk. Maar ken je ook de 4 G’s feedbackmethode? Een handige methode waarmee je ongewenst gedrag benoemt en kunt bijsturen. En dat op een respectvolle manier zonder dat het gesprek direct escaleert. Zo ingewikkeld als 4G-internet is het gelukkig niet. Lees verder en leer feedback geven volgens […]
Met deze 4 tips om gevoelens te uiten houd je het constructief!
/in Feedback geven/door Redactie Feedbackgeven.nlOpeens is het er: een gevoel van boosheid of frustratie. Een van je collega’s maakt in een vergadering uit het niets een sneer. “Goh, jouw werk heeft nog wel wat verbetering nodig!”, klinkt het ten overstaan van je andere collega’s. Je merkt direct dat die opmerking wat met je doet. Moet je er iets mee? […]
Grenzen aangeven zit ‘m in 1 woordje: ‘ik’
/in Assertief worden/door Redactie Feedbackgeven.nlGrensoverschrijdend gedrag komt in alle vormen en maten: van de onschuldige ‘ik weet dat je geen tijd hebt, maar kun je toch…’ tot aan een leidinggevende die denkt jou ieder moment van de dag te kunnen bellen. Dat is niet oké. Tijd om op je strepen te staan en je grenzen aan te geven. Door […]
Begrip tonen als manager (zonder je te laten meeslepen) – zo doe je dat!
/in Assertief communiceren/door Redactie Feedbackgeven.nlJe merkt het aan alles. Een medewerker uit je team zit niet goed in zijn vel. Je vermoedt dat diegene zijn ei kwijt wilt. Je wilt graag met hem praten en advies geven, maar vooral: begrip tonen. Tegelijkertijd wil je niet te veel in het gevoel van de ander meegaan en jouw professionele afstand bewaren. […]
De Do’s en Don’ts om Medewerkers te Motiveren (5 Tips)
/in Assertief communiceren/door Redactie Feedbackgeven.nl“People don’t leave companies, they leave managers.” Je kent vast wel die managers die een jaar lang alle negatieve feedback opsparen om die er tijdens het voortgangsgesprek in één keer uit te gooien. Eventueel gevolgd door een ongemakkelijk “Maar je kleedt je wel representatief.” Of iemand die denkt dat het vooruitzicht van een bonus voldoende […]
Ze mogen niet ontbreken op de werkvloer; deze 4 feedback methoden
/in Feedback geven en ontvangen/door Redactie Feedbackgeven.nlTerugkoppeling ontvangen van je team. Belangrijk, cruciaal zelfs. Om effectief samen te werken, maar ook voor een betere besluitvorming. Jij, als leidinggevende, zal daarom een feedback cultuur moeten creëren — een waarin terugkoppeling geven als de standaard wordt gezien. Het lukt je zodra je deze 4 feedback methoden toepast.
Evaluatiegesprek? “Vermijd 3 Feedback Fouten”, Zegt Google Manager
/in Feedback geven en ontvangen/door Redactie Feedbackgeven.nlKim Scott werkte als manager voor o.a. Google en Apple, met succes. Haar geheim? Evalueren! Maar wel zónder 3 typische fouten – en mét 2 elementen. Een feedback aanpak met de naam: “Radical Candor”. Dit is hoe dat werkt, bij jou in de praktijk.
Je team verantwoordelijkheid laten nemen — hoe je daar als baas voor zorgt
/in Feedback geven/door Redactie Feedbackgeven.nlAls leidinggevende wil je dat jouw team beslissingen kan maken zonder jou daarbij te betrekken. Hen blind kunnen vertrouwen en weten dat ze hart voor de zaak hebben — of dat nou letterlijk de zaak betreft of een belangrijk project. Hiervoor zal jouw team een groot verantwoordelijkheidsgevoel moeten kunnen opbrengen. Maar wat nu als het […]
Je feedback model werkt niet – deze 4 regels (bewezen) wel!
/in Feedback geven en ontvangen/door Redactie Feedbackgeven.nlJe zoekt een geschikt feedback model, maar de meeste werken helemaal niet. Feedback die wél werkt, leer je van uitvoerig onderzoek naar feedback geven en ontvangen in de zorg. Want wat blijkt? Je hoeft geen enkel feedback model te onthouden, alleen maar 4 stelregels, voor echte verbetering bij je collega’s – verpleger of niet.