1-daagse training feedback geven en ontvangen

Vind jij het moeilijk om feedback te geven of te ontvangen? Volg dan onze 1-daagse feedback training op een van onze locaties. Je krijgt een hoop inzichten en praktische technieken waarmee je iemand op een constructieve manier feedback kan geven. Ook word je een held in het ontvangen van feedback. Je leert om altijd het positieve te halen uit feedbackpunten en ziet in dat feedback jou helpt groeien. Deze feedback training is zeer praktijkgericht: oefenen staat centraal en alles wat je hebt geleerd kun je direct toepassen. Je gaat met een concreet actieplan naar huis. Herken jij je in onderstaande punten? Dan is deze 1-daagse training feedback geven en ontvangen iets voor jou.


  • Een ander aanspreken

    Ik wil makkelijker mensen aan kunnen spreken op ongewenst gedrag.


  • Confronteren

    Ik wil eerder mensen confronteren met hun gedrag en mezelf minder wegcijferen.


  • Weerstand

    Ik wil beter omgaan met weerstand die ik bij mezelf en bij anderen ervaar..


  • Feedback ontvangen

    Ik wil benaderbaar zijn en openstaan voor de feedback van anderen.


  • Je aangevallen voelen

    Ik wil niet zo snel in de verdediging schieten als iemand mij feedback geeft.


  • Groeien door feedback

    Ik wil feedback zien als opbouwende feedback: een kans om persoonlijk te groeien.


  • Persoonlijkheden

    Ik wil makkelijker kunnen omgaan met mensen die heel andere persoonlijkheden hebben dan ik.


  • Samenwerking verbeteren

    Ik wil andermans drijfveren beter begrijpen zodat samenwerkingen beter verlopen.


  • Verbetertips geven

    Ik wil me vrij voelen om verbetersuggesties te geven zonder dat de ander zich aangevallen voelt.


  • Beter communiceren

    Ik wil leren om beter te communiceren door constructieve feedback te geven en te ontvangen.


  • Complimenten geven

    Ik wil leren hoe je complimenten geeft op een manier die écht aankomt.


  • Grenzen aangeven

    Ik wil leren om op mijn strepen te gaan staan en duidelijk mijn grenzen aan te geven.

In-company offerte aanvragen

Het programma van de feedback cursus

Dit kun je verwachten

Een complete dag

1-daagse training

Deze training ‘feedback geven en ontvangen’ duurt één dag. Het is een intensieve dag waarop je allerlei praktische handvatten krijgt die je direct kan toepassen. Zowel op je werk als thuis. Je krijgt verrassende inzichten van de trainer én je leert veel van je medecursisten. Je gaat tijdens deze training vooral praktisch aan de slag met oefeningen en rollenspellen.

Waar loop je tegenaan?

Bewustwording en zelfreflectie

We gaan allereerst naar de kern. Waar loop jij tegenaan? Wat vind je lastig als het gaat om feedback geven en/of ontvangen? Wat is jouw huidige feedback stijl? En welke uitdagingen komen daarbij om de hoek kijken? Samen met de andere deelnemers zoomen we in op het huidige gedrag en werken we aan een stukje bewustwording en zelfreflectie.

Feedback geven

Opbouwende feedback geven

Ben je soms bang dat het geven van feedback de verstandhouding met je collega verpest? Geen zorgen. Gelukkig bestaan er een hoop technieken waarmee jij constructieve, opbouwende feedback kan geven. Met die technieken kun jij je gevoelens, meningen en gedachten overbrengen, zonder oordeel. In deze training leer je hoe je deze feedback technieken toepast.

Feedback ontvangen

Actief luisteren

Natuurlijk: feedback ontvangen is niet per se leuk. Maar onthoud dat feedback meestal goed bedoeld is en helpt om jou te laten groeien. Ontvankelijk zijn voor feedback begint bij goed luisteren. Zo kun je écht opnemen wat de ander zegt. Je leert in deze feedback cursus een aantal technieken om actief te luisteren. We oefenen deze luistervaardigheden door middel van interactieve oefeningen en rollenspellen.

Wat motiveert de ander?

Je aanpassen aan de ontvanger

Het is belangrijk dat je je feedback afstemt op de ontvanger. Waar slaat iemand op aan? Wat motiveert de ander? Groeit iemand bijvoorbeeld door complimenten? Je leert hoe je inzicht krijgt in de feedback stijl van anderen en hoe je jouw toon daarop aanpast. Je leert ook hoe je impactvolle complimenten geeft die écht aankomen bij je gesprekspartner.

Bij jezelf en bij anderen

Omgaan met weerstand

Merk je dat je snel in de verdediging schiet als je feedback ontvangt? Of proef je juist snel weerstand bij de ander als je feedback geeft? Dat is lastig. In onze training ‘feedback geven en ontvangen’ leer je over de verschillende vormen van weerstand. En nog belangrijker: je leert hoe je ermee om moet gaan. We gaan oefenen met scenario’s waarin weerstand de overhand neemt.

Assertief zijn

Grenzen stellen

Vind je het lastig om je grenzen aan te geven? Bijvoorbeeld omdat je de verstandhouding met je collega’s intact wil houden? Je bent niet de enige: dit is een veelvoorkomende valkuil. Je leert in deze feedback training om assertiever te zijn en de ander aan te spreken op ongewenst gedrag. Je krijgt allerlei tools en technieken die helpen om jouw grenzen te stellen en respectvol te communiceren.

Ghislen
Account manager & trainer

Dit levert de feedback training je op:


  • Duidelijk overkomen

    Je kunt proactief en constructief optreden in gesprekken, vergaderingen en presentaties.


  • Weerbaarheid vergroten

    Je durft feedback te vragen van anderen, kunt tot de kern van die (negatieve) feedback komen en probeert tot constructieve oplossingen te komen.


  • Zelfverzekerder zijn

    Je voelt je zelfverzekerder wanneer je gedragingen moet bespreken en je leert om jezelf kernachtig uit te drukken.


  • Minder stress ervaren

    Je kunt je duidelijk uitdrukken en aangeven wat je (niet) wilt. Daardoor is je hoofd aan het einde van de dag niet langer zo vol met drukke gedachten.


  • Betere communicatie

    Je brengt je communicatie naar een volgend niveau: je bent duidelijk, stelt je toegankelijk op, houdt rekening met de ander en bent constructief.


  • Beter feedback geven

    Je kunt de belangrijkste feedbackregels in de praktijk toepassen waardoor je een aangename en constructieve gesprekspartner wordt.


  • Bewustwording

    Je kent je eigen feedbackstijl, je bent je bewust van hoe je (niet altijd goed) luistert en probeert zonder oordeel feedback te geven.


  • Prettiger samenwerken

    Je communiceert duidelijker waardoor je beter kan samenwerken. Je bent toegankelijk en mensen weten wat ze aan je hebben.

In-company offerte aanvragen


Ervaringen van onze cursisten

Wat vonden oud-deelnemers van de training?
Dave Reitsema

Ik vond het een prettige training, ik doe al een hoop dingen goed, maar ook nog wat tip en tools erbij gekregen

8/10
Klantenvertellen
Natalie Panoet

Tijdens de cursus is er veel ruimte voor de praktijk, wat maakt dat tips toepasbaar voelen.
Ciska is er gedreven en flexibel.
Een hele fijne cursus.

9/10
Klantenvertellen
Arjan Brouwer

Een 20-tal tips opgepikt, welke ik ga implementeren in mijn dagelijks werk. Erg praktisch ingerichte cursus!

9/10
Klantenvertellen
Jaap Voermans

Interessante Cursus.

Met goede afwisseling tussen praktijk theorie.

8/10
Klantenvertellen
Erik

De cursus was duidelijke en op de praktijk gericht. Tijdens de training werden diverse handvaten en praktijkvoorbeelden gegeven waar iedereen ook echt wat mee kan.

10/10
Klantenvertellen
Marianne van Soest

De trainer brengt de informatie duidelijk over. Interactief. De training dag is zo voorbij. Je gaat met positieve energie de deur uit!

10/10
Klantenvertellen

De beste ‘feedback geven’ cursus

Dit is waarom je voor ons kiest

Al 6 keer ‘Beste Opleider van Nederland

Trots op onze titel ‘Beste Opleider van Nederland’! We kregen deze eervolle vermelding inmiddels al 6 keer, in de categorie: persoonlijke effectiviteit. We wonnen onderandere in Waaronder in 2020, 2021 én 2022. Kies je dus voor onze training feedback geven en ontvangen? Dan kies je voor een vooraanstaande opleider!

Rapportcijfer: 9,4

Best wel ironisch: feedback vragen op onze feedback cursus. Maar toch doen we het altijd. Zo kunnen we onze training blijven verbeteren én zo krijg jij een beter beeld van de cursus. Gemiddeld wordt onze training beoordeeld met een 9,4!

Accreditaties en keurmerken

Feedbackgeven.nl is onderdeel van Tijdwinst.com: expert in slimmer (samen)werken. Tijdwinst.com is door verschillende organisaties erkend en geaccrediteerd, waaronder door NRTO, GAIA, NOVA, KNB, Registerplein en Register Belasting Adviseurs. Wat dat voor jou betekent: Je volgt de training bij een bureau dat hoog aangeschreven staat bij diverse beroepsorganisaties. Lees meer over deze accreditaties.

Wij zijn dé gespecialiseerde partij

Feedbackgeven.nl is slechts één initiatief van Tijdwinst.com. Naast onze feedback training kun je bij ons ook terecht voor een cursus timemanagement, assertiviteit, gesprekstechnieken, snellezen, thuiswerken en meer. Een overzicht van al onze 1-daagse trainingen vind je op Tijdwinst.com.

Meer over ons

Feedbackgeven.nl is onderdeel van de overkoepelende organisatie Tijdwinst.com. Tijdwinst.com biedt een overzicht van opleidingen die allemaal te maken hebben met persoonlijke effectiviteit. We geven al sinds 1999 trainingen die allemaal dezelfde insteek hebben: 1-daagse cursussen die voornamelijk praktisch zijn en die worden gegeven door échte experts. Het doel van Tijdwinst.com is om mensen en organisaties slimmer te laten (samen)werken. Wij zijn niet alleen expert in feedback geven & ontvangen, maar bijvoorbeeld ook in timemanagement, assertiviteit, gesprekstechnieken, snellezen en slimmer (thuis)werken. We geven onze trainingen door heel Nederland, in België en soms ook (ver) daarbuiten voor onze Engelstalig deelnemers.

Bekijk ons team


Wij zijn geaccrediteerd door

Beste opleider

Beste opleider

6 maal verkozen tot “Beste opleider van Nederland”.

Landelijke dekking

Landelijke dekking

Trainingen op diverse locaties in Nederland en België.

100% Tevredenheid

100% Tevredenheid

Garantie: als je het beloofde resultaat niet behaalt, is dit ons risico.

Score: 
9,4

Score: 9,4

In het afgelopen jaar en meer dan 6.000 beoordelingen

+
25 jaar ervaring

+ 25 jaar ervaring

Met onze ruim 25 jaar ervaring zijn wij dé specialisten