Feedback geven tips
Frisse feedback geven tips voor iedereen die op zoek is naar tips om zijn communicatie met anderen te verbeteren.
Frisse feedback geven tips voor iedereen die op zoek is naar tips om zijn communicatie met anderen te verbeteren.
Like onze pagina op Facebook en laat je inspireren door slimme tijdwinst tips.
Laat je maximaal 2x per maand inspireren met slimme time-management tips voor een druk én leuk (werk)leven:
Maximaal 2x per maand. Geen spam, beloofd!
Onze 1-daagse trainingen
september
(Vrijdag) 09:00 - 16:00
BCN Utrecht CS
Catharijnesingel 48 3511 GC UTRECHT
TIJDwinst.com
Volg in een kleine groep van maximaal 8 deelnemers de training via Zoom videoconferencing. . .
(Vrijdag) 09:00 - 16:00
Online via een interactieve video conferencing
TIJDwinst.com
oktober
(Donderdag) 09:00 - 16:00
BCN Rotterdam
Barbizonlaan 25 2908 MB CAPELLE AAN DE IJSSEL
TIJDwinst.com
(Donderdag) 09:00 - 16:00
TIJDwinst.com
november
Volg in een kleine groep van maximaal 8 deelnemers de training via Zoom videoconferencing. . .
(Vrijdag) 09:00 - 16:00
Online via een interactieve video conferencing
TIJDwinst.com
(Vrijdag) 09:00 - 16:00
BCN Utrecht CS
Catharijnesingel 48 3511 GC UTRECHT
TIJDwinst.com
december
(Vrijdag) 09:00 - 16:00
BCN Rotterdam
Barbizonlaan 25 2908 MB CAPELLE AAN DE IJSSEL
TIJDwinst.com
(Vrijdag) 09:00 - 16:00
TIJDwinst.com
Lees alles over onze populaire 1-daagse open trainingen bij jou in de buurt
Een training bij jullie op locatie samen met je collega’s
Bel ons, we helpen je graag verder:
Of mail ons je vraag: info@tijdwinst.com
* Vanuit België: 0031 85 – 06 510 19
Maandag t/m vrijdag • 08:00 tot 20:00 uur
Vertel ons vrijblijvend over de uitdagingen waarmee jullie te maken hebben.
Vraag een voorstel aan en laat je verrassen door onze aanpak.
Laat je maximaal 2x per maand inspireren met slimme tips voor een druk én leuk (werk)leven:
Maximaal 2x per maand.
Geen spam, beloofd!
Omgaan met irritante collega: gebruik het ‘Ben Franklin effect’
/in Assertieve relaties/door Redactie Feedbackgeven.nlIedereen heeft wel ‘zo’n’ collega. Een die zeurt, alles beter weet en zonder moeite het bloed onder je nagels vandaan haalt. Het liefst zou je deze collega willen vermijden — maar wat nu als je ineens moet samenwerken. In zulke situaties doe je het als meneer Benjamin Franklin himself: wees ontzettend aardig. Dat doet namelijk […]
Positieve feedback “leuk”? Nee, cruciaal (voor motivatie) – 3 geef regels
/in Feedback geven tips/door Redactie FeedbackgevenAf en toe een compliment uitdelen op de werkvloer is natuurlijk “hartstikke leuk”. Maar als je het enkel zo ziet onderschat je positieve feedback. Ruimschoots. Het is namelijk cruciaal. Het helpt je werknemers de goede kant op te sturen, te motiveren én om je negatieve feedback beter te laten landen. Geef het dus – véél […]
Opbouwende kritiek geef je als een tweet (met de 40-woorden regel)
/in Feedback geven/door Redactie Feedbackgeven.nlKritiek uiten is vaak lastig. Je wil de ander niet voor het hoofd stoten, maar je wil er ook niet omheen draaien. Gebruik daarom de 40-woorden regel: zorg ervoor dat je feedback binnen een ouderwetse tweet past en voorkom dat je een ellenlang verhaal ophangt. #Kritiek #Feedbackgeven #Terugkoppeling
1 vraag die je in elk (nuttig) exitgesprek moet stellen
/in Feedback ontvangen, Onze best gelezen artikelen/door Redactie FeedbackgevenHet laatste gesprek dat je met een werknemer voert – het exitgesprek – is misschien wel het belangrijkste van allemaal. Skip het daarom zeker niet, maar maak er juist optimaal gebruik van. Door op z’n minst 1 allesomvattende vraag te stellen. Gouden informatie, die je bedrijf verbetert en de productiviteit en betrokkenheid verhoogt bij de […]
4 feedback vragen voorbeelden – om alles uit elk (!) feedbackgesprek te halen
/in Onze best gelezen artikelen, Richtlijnen feedback/door Redactie FeedbackgevenFeedback vragen? Je zou wel gek zijn! Dan krijg je die lading commentaar vrijwillig over je heen?! – Toch is het een goed idee, en het maakt feedback krijgen alleen maar makkelijker. Plus nog een paar belangrijke voordelen. Deze 4 feedback vragen voorbeelden helpen je op weg, voor 4 soorten feedbackgesprekken.
Positief blijven bij negatieve feedback – in 3 stappen
/in Richtlijnen feedback/door Redactie FeedbackgevenHet leven slingert met enige regelmaat negativiteit jouw kant op. Zoals negatieve feedback, op je werk. Maar raad eens? Dat is helemaal niet negatief, als je leert positief blijven en de hele boel omdraaien naar een groeikans. Klinkt lastig, is simpel, met 3 stappen.
Positieve feedback en complimenten ontvangen, doe je zo.
/in Assertief zijn/door Redactie Feedbackgeven.nlComplimenten krijgen over je werk is leuk, maar ook lastig. Het maakt verlegen of ongemakkelijk. Reageren doe je gauw met “bedankt” of “het stelde niks voor”. Beide fout. Als je een beetje professioneel wil overkomen én het maximale uit positieve feedback wil halen tenminste. Dat doe je door iéts anders te reageren, zegt deze gedrags-professor.
Hét persoonlijke effectiviteit model, voor je ideale baan (aka “job crafting”)
/in Richtlijnen feedback/door Redactie FeedbackgevenNoem het “effectief werken”, “je passie vinden”, “job crafting” – of “je mojo ontdekken”, zoals business coaching expert Marshall Goldsmith het noemt in z’n bestseller ‘Mojo’. Je persoonlijke effectiviteit bepalen is volgens hem de sleutel tot jouw ideale baan. En hij bedacht meteen het model om die te ontdekken. In 3 stappen.
Oordelen over collega’s doe je omdat je teleurgesteld bent in jezelf.
/in Agressiviteit/door Redactie Feedbackgeven.nlJij hebt de neiging om te oordelen over anderen. Best vervelend. Vooral wanneer je beseft dat jij dit niet doet omdat je boos of jaloers bent op de ander, maar omdat je teleurgesteld bent in jezelf. Val anderen er dan ook niet mee lastig — maar werk aan. 1 tip vertelt je hoe.
Leiding geven? In 7 eigenschappen van baas naar leider.
/in Assertieve relaties/door Redactie Feedbackgeven.nlEr is een groot verschil tussen het zijn van een baas en een leider. Het verschil? De een krijgt wat hij wilt door angst in te boezemen. De ander spoort zijn team aan het beste in zichzelf naar boven te halen. Hij of zij bezit de 7 eigenschappen van een ware leider. Ontdek ze zelf […]
Feedback geven en ontvangen wérkt – met 1 element van Google teams
/in Feedback geven en ontvangen/door Redactie Feedbackgeven.nlMiljoenen dollars en jarenlange research besteedde Google om te ontdekken hoe mensen perfect samenwerken. Conclusie: door feedback geven én ontvangen, met 1 cruciaal element. Een element dat helpt om een oer-instinctieve reactie in het brein te vermijden, die je feedback – en je team spirit – nu (nog) verpest.
Samenwerken is feedback geven, bij Pixar (3x hoe dat werkt)
/in Feedback geven en ontvangen/door Redactie Feedbackgeven.nlYes, Pixar de filmmakers. Daar weten ze wat slimmer werken is: samenwerken, door feedback. Feedback geven én ontvangen, zonder conflict en zonder hiërarchie. Dit is hoe dat werkt, en waarom het zo goed werkt – voor een teamspirit zoals bij Pixar. Hint: 1 vraag maakt het verschil!
Positieve terugkoppeling “is cruciaal” (en simpel, met 1 ingrediënt)
/in Feedback geven en ontvangen/door Redactie Feedbackgeven.nlWe zien het waarschijnlijk als overbodige luxe: complimenten, lof en bevorderend commentaar. Of je weet niet goed hoe je het moet geven. Toch wil iedereen het ontvangen, bevestigt onderzoek. Doén dus! Met 5 regels voor echt effectieve positieve terugkoppeling – en 1 ingrediënt met de juiste woorden op het juiste moment.
Overtuigingen creëren conflict. Deel je mening op kantoor, in 3 stappen
/in Feedback geven en ontvangen/door Redactie Feedbackgeven.nlOvertuigingen of onwrikbare visies. Heb je ze zonder besef, of je houdt er bewust halsstarrig aan vast? Niet oké. Ze creëren alleen maar conflict, met jezelf én collega’s. Natuurlijk mag je een idee of visie hebben, maar maak ‘m flexibel: in de vorm van een mening. Die kun je namelijk in 3 stappen conflictloos delen, […]
Omgaan met kritiek lastig? “Logisch!” – 3x wat helpt (in 4 seconden)
/in Feedback geven en ontvangen/door Redactie Feedbackgeven.nlPsychologen, professoren, psychiaters en onderzoekers zijn het er over eens: omgaan met kritiek is lastig. Dat is het voor praktisch iedereen (nee, je bent niet de enige!) en dat is logisch. Om 3 redenen, die diep in je brein én overlevingsinstinct zitten. Gelukkig is er ook een oplossing, die werkt in een paar seconden.
Actief luisteren bij feedback ontvangen: lastig! Tot je deze techniek kent.
/in Feedback geven en ontvangen/door Redactie Feedbackgeven.nlFeedback ontvangen is meestal geen pretje, zeker niet als het vooral kritiek is. Maar met 1 actief luisteren techniek wordt het desondanks – cliché, maar waar – een leerproces. Wat feedback zou moeten zijn. Word jij beter van, wordt je werk beter van, en wordt jullie collega-band zelfs beter van! Probeer ‘t!
Negatieve feedback geven is lastig – 3x hoe je er om vraagt!
/in Feedback ontvangen/door Redactie Feedbackgeven92% van de werknemers erkent dat negatieve feedback hen helpt ontwikkelen. En jij weet het ook. Maar je manager en collega’s vinden het lastig om te geven, in 77% van de gevallen. Logisch. Help ze jou helpen, op 3 manieren – die feedback vragen makkelijk (in plaats van ongemakkelijk) maken, volgens 2 communicatie hoogleraren.
Functioneringsgesprek houd je met hét 3 stappen template van de pro’s
/in Feedback geven en ontvangen/door Redactie Feedbackgeven.nlEens per jaar vel je je oordeel en bespreekt wat er beter kan. Het functioneringsgesprek, in een notendop. Toch? Fout. De pro’s – de auteur van hét functioneringsgesprek handboek en de Management professor van Yale University – weten het beter. Met 1 even helder als verrassend template, in 3 stappen.
Actief luisteren doe je 360° — 5 tips vertellen hoe.
/in Feedback ontvangen/door Redactie Feedbackgeven.nlKnik een aantal keer, kijk de ander aan en zeg “mm-hmm” — dat is hoe je juist luistert, toch? Nou, nee — pas wanneer je actief luistert ben je een goede gesprekspartner. En hoe je dat doet? Simpel: luister 360°. Hoe dat werkt ontdek je aan de hand van 5 tips.
Johari Window – leer jezelf kennen via 5 feedback woorden
/in Feedback ontvangen, Onze best gelezen artikelen/door Redactie Feedbackgeven.nlAl eens van gehoord: het “Johari Window” of “Johari Venster”? Het is een simpele zelfkennis techniek die je helpt ontdekken hoe anderen jou zien, versus hoe je jezelf ziet. Daar kán namelijk nogal een verschil tussen zitten. Deze techniek toont je via 5 feedback woorden waar dat verschil zit.