Werk je op een kantoor, dan zal je ongetwijfeld eens feedback hebben gegeven óf gekregen. Zo’n feedbackgesprek draait niet alleen om het zenden van informatie. Actief luisteren is minstens zo belangrijk. En dat is meer dan een beetje hummen en instemmend knikken. Pas als je écht luistert, heeft een feedbackgesprek zin.
Lees verderJe ziet het waarschijnlijk als overbodige luxe: complimenten, lof en bevorderend commentaar. Of je weet niet goed hoe je het moet geven. Toch wil iedereen het ontvangen, bevestigt onderzoek. Doén dus! Ik deel 8 regels voor echt effectieve positieve terugkoppeling en 1 ingrediënt voor succes.
Lees verderWaar collega X nog net niet stilletjes in een hoekje kruipt als je haar van feedback voorziet, steekt collega Y juist direct van wal om over oplossingen te brainstormen. Wat is dat toch? Eén ding: het verschil tussen introvert en extravert speelt een grote rol. Zo houd je rekening met introvert vs extravert en komt je feedback beter aan.
Lees verder7 maal verkozen tot “Beste opleider van Nederland”.
Trainingen op diverse locaties in Nederland en België.
Garantie: als je het beloofde resultaat niet behaalt, is dit ons risico.
In het afgelopen jaar en meer dan 6.000 beoordelingen
Met onze ruim 25 jaar ervaring zijn wij dé specialisten